Na najczęściej zadawane pytania dotyczące odporności odpowiada dietetyk!

Ostatnio pojawiło się wiele dezinformacji na temat suplementów, odżywiania i zaleceń zdrowotnych. Głównie o tych z zakresu odporności. Bo wykorzystywanie strachu przed Covid to... bardzo dobra strategia marketingowa. Poznaj prawdę! Nasz dietetyk rozwiał dla Ciebie wszystkie mity dotyczące odporności.


P: Czy suplementy diety mogą w 100% zapobiec chorobom?
Odpowiedź: Same witaminy i inne składniki odżywcze nie uchronią Cię przed chorobami. Najlepiej spojrzeć na nie jak na bardzo ważny element wspierający silny układ odpornościowy.

Ale jeśli masz silną odporność (którą budujesz dzięki wystarczającej ilości odpowiednich składników odżywczych), jest to najlepsza profilaktyka.




P: Jakie suplementy stosować na odporność?
Odpowiedź: Jak zawsze, najpierw skoncentruj się na jedzeniu. Jeśli nie wiesz, rozwiąż nasz bezpłatny interaktywny test. Po prostu kliknij przycisk w prawym górnym rogu, a w ciągu 5 minut otrzymasz indywidualną rekomendację przed sobą!


P: Jakie pokarmy powinienem jeść, aby wesprzeć odporność?
Odpowiedź: Najlepszym wyborem będzie dieta bogata w różnorodne składniki odżywcze. Miedź, selen, kwasy omega-3, witamina A, witamina C, witamina D, witamina E i cynk to tylko niektóre składniki odżywcze, które odgrywają największą rolę w utrzymaniu zdrowia układu odpornościowego.




P: Jakie inne wskazówki dotyczące odporności polecasz?
Odp.: Jest wiele prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby wesprzeć naturalne mechanizmy obronne organizmu, w tym:

  • Często i dokładnie myj ręce.
  • Unikaj dotykania twarzy – zmniejszy to ryzyko przeniesienia zarazków do ust, oczu i nosa.
  • Pij regularnie i w wystarczającej ilości (najlepiej czysta woda).
  • Jedz białko w każdym posiłku – kurczak, ryby, nabiał, tofu, rośliny strączkowe…
  • Włącz do swojej diety sfermentowane produkty spożywcze/probiotyki, które wspomogą mikrobiom jelitowy – jogurt, kombucha i kiszona kapusta.
  • Włącz do obiadu czosnek i cebulę jako prebiotyki (pożywienie dla zdrowych bakterii).
  • Zaangażuj się w hobby, które zmniejsza stres.
  • Wychodź na spacery na świeżym powietrzu.
  • Staraj się spać 7-9 godzin. Może z pomocą Sweet Dreams.
Masz więcej pytań dotyczących odżywiania i odporności? Nie bój się pytać! i sprawdź nasz Instagram, aby uzyskać jeszcze więcej informacji!